Zeskamp

We hebben unieke spellen tot onze beschikking. Hiermee kunnen we een volledige zeskamp organiseren voor binnen en buiten.

Alle spelletjes staan hieronder, voorzien met een foto  en prijs. Wilt u alleen losse onderdelen huren, bijvoorbeeld een stel skilatten of een hobbelfiets,  dan kan dat ook.

Kijk voor een compleet overzicht hieronder.

Bakkersrace

veelfunouders

Bij het startschot begint ( links van elke baan) de eerste deelnemer 1 witbrood op de schep te leggen. Verder doorgeven tot in de oven. Als het witbrood in de oven gaat, dan komt er een bruinbrood uit. Dit net zolang door totdat er een krentenbrood uit komt, dat is het laatste brood. Als dat over de finish is, betekend dat einde tijd. Elk brood dat valt, pakt de coach op en legt het weer op de schep.

 Speeltijd: Maximaal 5 minuten.

Winnaar: De ploeg met de snelste tijd

€ 45,00

Balans-balspel

caravan en zeskamp 078

Van elke ploeg gaan 7 deelnemers op een kubus staan en nemen een rek in de handen. Eén deelnemer staat bij start, om steeds weer een bal op ’t rek te leggen. De overige deelnemers staan op een kubus in de baan. De overige deelnemers zorgen ervoor dat de ballen die vallen, dat die terug worden gebracht. Elke ploeg heeft 20 ballen, die via de rekjes overgebracht moeten worden naar de badkuip bij de finish.

Speeltijd: 3 minuten.

Winnaar: De ploeg met de meeste ballen ( zijn alle ballen er, dan de snelste tijd).

Brancard-Kubusrace

brancard race 1

Op elke baan staan aan de linkerkant 6 plateaus genummerd van 1 t/m 6, aan de rechterkant van dezelfde baan staan er tegenover kistjes ook genummerd 1 t/m 6. Bij start ligt voor elke baan een brancard. Bij het startsein gaan 4 dragers en 1 deelnemer erop ( het liefst een vrouw) langs de kistjes. Alleen de deelnemer op de brancard, mag de kistjes aanraken en pak de kistjes op en legt ze op de brancard. Als alle kistjes zijn gepakt, dan om het draaipunt en de kistjes op de plateaus leggen. Let goed op dat de nummers kloppen. Terug naar start, nu wordt er gewisseld van deelnemers. De kistjes worden van de plateaus afgehaald en weer op de brancard gelegd. Om het draaipunt en de kistjes in de goede volgorde weer neerzetten zoals het in het begin was. En terug naar de start/finishlijn.

Speeltijd: maximaal 5 minuten.

Winnaar: De ploeg met de snelste tijd

Buizentransport

 veel-fun 056

Als er 8 deelnemers zijn dan staan er 6 op het speelveld die de 5 buizen omhoog houden.

Bij start staat een ton met water of met tennisballen. De twee deelnemers die over zijn staan hierbij. Eén vult de kleine emmer met water of met 5 tennisballen. Die loopt naar de eerste buis en vult deze. Nu mag de andere beginnen met vullen. De deelnemers bij de buizen voeren het water of de ballen door de buizen naar het einde van het veld. Hier gaat alles in de badkuip.

 

Speeltijd: Maximaal 3 minuten.

Winnaar: De ploeg met het meeste water of ballen

Let op: De buizen zijn zeer breekbaar. De deelnemers moeten de buizen na ieder spel voorzichtig neerleggen.

Dartspel

 veel-fun 057

Vooraan bij de start staan op elke baan 2 paar ski’s waar elk 3 deelnemers op gaan staan. Aan de overkant staat het dartbord met de bijbehorende pijltjes. Er staan kubussen in een T-vorm. Hier moet je achter blijven. Voor elke ploeg liggen er daar 3 pijltjes. Bij de start gaan de eerste 3 deelnemers op de ski’s richting het dartbord. Daar aangekomen van de ski’s af en iedereen gooit 1 pijltje. Als het laatste pijltje gegooid is, dan direct terug op de ski’s. Nu mogen de deelnemers aan de andere kant naar het dartbord gaan. Ze komen elkaar onderweg dus tegen.

 

Speeltijd: 4 minuten.

Winnaar: De ploeg met de meeste punten;

0 punten: Buiten het dartbord

10 punten: Op het dartbord, buiten de dartbordlijn

30 punten: Binnen de dartbordlijn ( dubbels)

40 punten: Binnen de dartbordlijn ( trippels)

50 punten: Binnen de dartbordlijn, in de roos.

Korfbalspel

veel-fun 061

De hele ploeg gaat naast de rupsband bij de start staan. Bij de korf staat een mand met ballen. Als de ploeg uit 8 personen bestaat, dan liggen er ook 8 ballen in de mand. Bij het startsein gaat de hele ploeg in de rupsband naar de getrokken lijn bij de korf. De hele rupsband moet over de lijn zijn. Daar aangekomen gaat iedereen één bal pakken en probeert zijn eigen bal zo snel mogelijk in de korf te gooien. Zit de bal in de korf, dan snel terug naar de rupsband. Als de laatste bal in de korf zit, dan met de hele ploeg terug naar de startlijn. Weer met de hele rupsband eroverheen.

Speeltijd: maximaal 3 minuten.

Winnaar: De ploeg met de snelste tijd.

Langlauf-puzzel

veel-fun 062

Bij de start staan 6 mensen op de ski’s. De coach loopt mee. Op de heenweg om het blok heen en dan door naar het puzzelbord. Alle zes van de ski’s af om de puzzel in elkaar te zetten, dan zo snel mogelijk weer op de ski’s, regelrecht terug naar de startlijn. Bij meer deelnemer kun je er ook voor kiezen om 6 deelnemers te laten lopen op de ski’s en de andere deelnemers de puzzel laten maken.

 

Speeltijd: maximaal 5 minuten.

Winnaar: De ploeg die als snelste over de finishlijn is.

Lasso werpen

 veel-fun 063

Aan de start liggen er per baan 4 skippyballen klaar. Bij het startsein vertrekken er 2 deelnemers van elke ploeg op de skippyballen naar het rek met ringen. Ze pakken ieder 1 ring en gooien ze over de cowboykop. Zodra de ringen gegooid zijn, mogen de volgende 2 op de skippybal vertrekken en rennen de anderen terug naar start. Zo gaat het door totdat de tijd voorbij is.

 

Speeltijd: Maximaal 3 minuten.

Winnaar: De ploeg met de meeste punten. ( van het ringgooien)

Maskerade

caravan en zeskamp 080

De ploegen verdelen zich rechts van het gatenbord. De coach van hun team zit op een kubus. Als het spel begint vertrekken er per ploeg, 4 spelers met het masker op, een ballon en een zwaard in de hand, richting hun coach en probeert de ballon op zijn aanwijzingen door het gatenbord te krijgen. Als de ballon valt tijdens het spel, dan masker af en terugrennen en opnieuw beginnen (eventueel met een nieuwe ballon.) Heeft een deelnemer de ballon door het gatenbord, dan ook masker af en terugrennen om een nieuwe ballon te halen. Pas als je aangetikt bent, mag de volgende deelnemer beginnen.

Speeltijd: 3 minuten.

Winnaar: De ploeg met de meeste (hele) ballonnen aan de overkant.

PTTpostbestellers

caravan en zeskamp 077

Bij de start liggen per baan 15 postpakketten. Op het speelveld liggen op elke baan 6 paar lange armen. De ene baan geel en de andere baan blauw. Van elke baan gaan zes mensen staan en schuiven hun armen in de lange armen die daar klaarliggen. 1 Deelnemer staat bij start en 1 deelnemers staat bij de finish. Bij het startsein wordt bij de startlijn door die deelnemers een pakketje gegeven tussen de handen van de eerste deelnemer en die geeft ze door aan de volgende tot aan de finish. Daar worden ze aangepakt en opgestapeld totdat alle 15 pakjes zijn overgebracht. Valt er een pakje,dan haalt de deelnemer die bij start staat het pakje op en geeft het opnieuw door.

Speeltijd: Totdat alle 15 pakjes aan de ander kant zijn. ( maximaal 5 minuten)

Winnaar: De ploeg met de snelste tijd.

Teckel – race

caravan en zeskamp 071

Bij dit spel gaat ploeg 1 over hun baan naar de finish lopen en terug over baan 2 en ploeg 2 gaat over hun baan naar de finish en lopen terug over baan 1. Bij de start liggen ski’s waar 6 deelnemers op gaan staan en trekken de stoffen hond over zich heen. De coach loopt mee om wegwijs te maken. Op de heenweg loopt de ploeg om de pionnen heen naar de finish en loopt over baan 2 terug. Op die baan staat een hindernis waar ze onderdoor moeten. Ze lopen door tot aan de paal waar een worst aan hangt. Als de worst eraf getrokken is, dan stopt de tijd.

 

Speeltijd: Maximaal 5 minuten.

Winnaar: De ploeg met de snelste tijd

Tennisspel

 veel-fun 065

3 deelnemers van elke ploeg gaan bij de finish staan en trekken de urbanusbroek aan. Achter hun gaat een deelnemer staan als ballenraper. De rest van de ploeg gaat bij start staan. Bij de start gaan 2 deelnemers tegelijk met een racket en 1 balletje achter de kubussen staan. Ze proberen hun balletje in de urbanusbroek te slaan. Je rent terug en geeft je racket aan de volgende deelnemer. Het wisselen gaat steeds door.  De ballenraper rolt de ballen die vallen terug naar start.

 

Speeltijd: 3 minuten.

Winnaar: De ploeg met de meeste ballen in de urbanusbroeken.

( zijn alle ballen in de broek, dan de snelste tijd).

Vier in de Zak

 veel-fun 079

Van elke ploeg gaan 4 deelnemers in de jutezak klaarstaan. Ze vertrekken van start naar ’t rek van de ringen. Daar gaan ze uit de zak, pakken ze ieder 1 ring en gooien ze over de cowboykop. Zodra de ringen gegooid zijn, mogen de volgende 4 deelnemers in de jutezak vertrekken en rennen de anderen terug naar start. Zo gaat het door totdat de tijd voorbij is.

 

Speeltijd: Maximaal 3 minuten.

Winnaar: De ploeg met de meeste punten. ( van het ringgooien)

Zeemeerminnenrace

veel-fun 067

Per ploeg 3 deelnemers ( liefst dames) in zeemeerminnenpak. Bij de start 1 zeemeermin in de badkuip over ‘t parcours naar de visrekken. Daar aangekomen tillen ze met z’n tweeën de zeemeermin op om 1 vis te pakken. Zetten haar weer terug in de badkuip en drukken haar regelrecht terug. Terug bij de start wisselen van zeemeermin en drukkers. Zo doorgaan tot de laatste vis over de finish is.

Bij kruiwagens: 1 kruier en 1 zeemeermin starten langs de pionnen en over de balk. Bij het visrek staat een andere deelnemer. Deze helpt met tillen. Als het visje is gepakt, mag de andere kruiwagen starten. De terugweg mag rechtstreeks. Bij de start worden er weer van deelnemers gewisseld.

Speeltijd: einde als alle visjes zijn opgehaald

Winnaar: De ploeg met de snelste tijd

Losse Onderdelen

Skilatten (3 pers.) € 6,00

Skilatten ( 6 pers.) € 9,00

Klompenlopen  € 5,00

Comments are closed